Listar Licenciatura en Inglés como Lengua Extranjera - LILE por título
Mostrando ítems 45-64 de 101
-
Language laboratory to improve english fluency in pharmacy technical students at Sena Pitalito.
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2019-08-27)Language laboratory to improve english fluency in pharmacy technical students at Sena Pitalito. -
Learning english with a didactic strategy in elementary school at Gimnasio Nuevos Andes School in Bogotá, Colombia.
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2017-09-30)En un mundo globalizado, el inglés se ha convertido en una de las principales herramientas para la comunicación a nivel personal y profesional. Es por esto que enseñar este idioma extranjero desde la infancia resultaría efectivo para la educación de nuestro país, sin embargo, hasta el momento las estrategias utilizadas en las escuelas han sido monótonas y se han vuelto repetitivas hasta el punto de desmotivar a los ... -
Learning problems detection in EFL students from colombian schools.
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2018-09-01)At some point in their teaching work teachers of English as a foreign language have met certain students who have particular characteristics in their behavior, which may be the result of emotional problems, difficulties at home or could even be evidence of the struggle against depression, however, it is not common for teachers to think of learning difficulties as one of the main causes of a student's poor academic ... -
Learning strategies to promote the curricular integration of English and natural science in Santa Angela Merici school.
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2017-12-18)The project is framed with cirruculum area, for it seeks to identify how curriculum integration may occur between subjects of English and Natural Science and achieve meaningful learning of stdudents in two areas. The project evidence a real problem tat currently is happening in different bilingual schools, according with curricular integration and meaningl learning, because its purpose is aachieve that the students ... -
Lyrics as an authentic tool for teaching English to adult learners.
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2018-06-19)La presente monografía indaga por el impacto de las letras en las canciones como una herramienta didáctica en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Quiere hacer un análisis compilatorio de diferentes fuentes que afirman que gracias al uso de letras, los estudiantes adultos pueden mejorar la escucha como parte de sus habilidades comunicativas. El interés en este tema proviene de la experiencia personal como ... -
Methodologies and strategies applied to the teaching of english as a foreign language in elementary students: case studies in some Bucaramanga metropolitan area schools.
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2018-10-25)Photos normal high school of piedecuesta, photos Aspaen Gymnasium Cantillana, photos bilingual school Yikanda, photo survey format, photos surveys applied in the public sector, surveys applied in the private sector. -
Methods and strategies of teaching English on children with Asperger´s syndrome
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2018-05-02)Special Analysis Summary (SAS) Títle: Methods and strategies of teaching English on children with Asperger’s Syndrome. Type: Monograph. Line of research: The following monograph is focused on: “Childhood, Education and Diversity”. This part of childhood recognition is considered as an essential stage of the human development, which can be influenced by factors both individual and social. This line establishes that ... -
Motivational and demotivational factors, as well as identifying prominent strategies for adult English learners of the educational entity Fundación Intercultura Bogotá. D.C.
(2022-10-06)El presente estudio de investigación tiene como propósito determinar los factores que estimulan el aprendizaje en inglés para identificar estrategias comunicativas de interés para los estudiantes de la institución educativa Fundación Intercultura en Bogotá. A partir de su involucramiento, y de las relaciones que existen en correspondencia con la identificación de la motivación, enfatizando los factores intrínsecos, ... -
Pedagogical and Educational Strategies to Develop English Basic Skills in Students of Rural High Schools in Colombia
(2020 - 10 )Appendix A: Lesson Plan Sample Integrating Pedagogical Strategies; Appendix B: Pronunciation Poem -
Pedagogical intervention to strengthen communication skills in English of high school students at Jahodníky school.
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2018-10-25)1. Type of document Applied project 2. Title of the document Pedagogical intervention to strengthen communication skills in English of high school students at Jahodníky school. 3. Authors: Germán Andrés Sanchez Betancourt 4. Key Words English, Slovakia, Strategies, communication, foreign languages, methods, teaching, learning, intervention, observations, language skills. 5. Description This project presents ... -
Phonetic instruction in the EFL classroom: teachers’ beliefs and practices
(2022-07-12)Hablar es una de las habilidades que los alumnos de inglés como lengua extranjera tienen más dudas en dominar. Autores como Srinivas (2019) afirman que la expresión oral se considera la más importante de las cuatro destrezas lingüísticas del inglés. Sin embargo, por muy importante que sea, es la habilidad que más retos representa tanto para los profesores como para los alumnos. Tiene un componente que impacta directamente ... -
PLEs as catalysts for boosting listening comprehension skills.
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2019-10-13)PLEs as catalysts for boosting listening comprehension skills. -
El portafolio virtual en la formación del docente de inglés
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2016-05-13)Entrevistas -
Pronunciation improvement: stress conventions for Hispanic TEFL students
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2019-10-11)Tablas y Figuras -
Read aloud: A classroom strategy to develop reading comprehension in english as a foreign language second graders at Liceo del Valle, Palmira, Valle del Cauca.
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2017-06-10)En este proyecto de investigación se observaron los efectos de la lectura en voz alta, utilizada como estrategia para desarrollar la comprensión lectora del inglés como lengua extranjera (EFL), en un grupo de niños de segundo grado de primaria. Antes, durante y después de la lectura, se emplearon las estrategias de predicción, visualización, inferencia, conexión y resumen. Para la recolección de datos se utilizó un ... -
Reading Is a Skill that Must Be Mastered by Every Girl in ASPAEN Gimnasio Cantillana in First Grade
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2018-09-20)Parents concent, photographic evidence, Calendars, research tools. -
Role Playing as a Strategy in Teaching - Learning English for the Development of Speaking Skills in High School Students
(2020-03-30)Contiene gráficos anexos -
Skills for teachers of English as a foreign language for their professional development
(2023-03-17)Este documento busca presentar habilidades para el desarrollo profesional del docente de Inglés como lengua extranjera. La estructura del marco teórico se plantea en dos grandes secciones: La primera presenta una breve contextualización de las habilidades blandas en la educación y su importancia en el siglo XXI. Con el objetivo de presentar en detalle las habilidades blandas se categorizaron en aquellas habilidades que ... -
Social Cybernetic Strategies to Improve Students´ Speaking Skills in Level 3 at Colombo Americano Pereira- Cartago
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2019-04-04)Blog´s name: The Memory Activation With the Sense of Smell Link: https://nelcysanchezar.wixsite.com/nelgio -
Some factors that affect the English language learning process in primary public education in some institutions from Bogotá.
(Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD, 2019-10-16)Some factors that affect the English language learning process in primary public education in some institutions from Bogotá.