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dc.contributor.advisorGonzalez Castañeda, Sugey Johana
dc.coverage.spatialcead_-_josé_celestino_mutisspa
dc.creatorBallesteros Serrano, Edward Robinsson
dc.date.accessioned2019-10-10T20:04:00Z
dc.date.available2019-10-10T20:04:00Z
dc.date.created2019-05-30
dc.identifier.urihttps://repository.unad.edu.co/handle/10596/27910
dc.description.abstractEficacia S.A. es una empresa del sector BPO / Outsourcing que cuenta con 35 años en el mercado, su actividad económica está enmarcada en la prestación de servicios, especializada en el desarrollo de soluciones de negocio en mercadeo y promoción, ventas y servicio, producción y logística, talento humano, aseo y mantenimiento de instalaciones. Eficacia S.A. es una empresa grande, cuenta con aproximadamente 1800 empleados directos y 60.000 en misión para el año 2018, posee una estructura sólida y tiene integrados la mayoría de los procesos al interior de sus instalaciones. Con un ambiente externo tan cambiante y amenazado por la competencia agresiva de tarifas de administración de compañías nacionales e internacionales, Eficacia S.A. requiere un análisis que le permita conocer su entorno actual y al corto plazo la posibilidad de construir las estrategias necesarias para alcanzar el futuro que la compañía requiere; y de esta forma posicionarse como una empresa sostenible que crece y perdura en el sector. En 2010, un estudio realizado por el Banco Interamericano de Desarrollo (BID) y la entonces Proexport –hoy ProColombia– valoró las ventajas competitivas del país en la tercerización de servicios y lo destacó como líder en América Latina. Ese mismo año, la firma de investigación india Tholons reconoció sus avances en el rubro de la exportación de servicios offshoring. Desde 2012, el país se ha ubicado entre los 30 mayores destinos globales del sector, de acuerdo con la consultora estadounidense Gartner, y este año el Global Cities Index, preparado por A.T. Kearney, clasificó a tres ciudades colombianas entre las 125 de su ranking que pondera aspectos como la actividad empresarial, el capital humano, el intercambio de información, la experiencia cultural y el compromiso político. (Quesep, 2015), indica que “Colombia ha encontrado en el último lustro un lugar en el mapa internacional del outsourcing y la relocalización de servicios y empieza a convertirse en un jugador que gana reputación”. Gracias al planteamiento del entorno actual de la organización, se podrá determinar cómo la compañía Eficacia S.A., ha implementado estrategias en el pasado y basados en la situación actual de la empresa, proponer posibles visiones que brinden la mejor alternativa, para encaminar una estrategia que determine la ruta para alcanzar el mejor escenario a futuro, disminuyendo los riesgos que puedan impactar la proyección deseable.spa
dc.formatpdfspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Nacional Abierta y a Distancia UNADspa
dc.titleHerramientas Estratégicas que permitirán generar sostenibilidad y posicionamiento a la empresa Eficacia S.A. en el sector BPO/Outsourcing en Colombiaspa
dc.typeProyecto de investigaciónspa
dc.subject.keywordsBenchmarkingspa
dc.subject.keywordsFuerzas de Porterspa
dc.subject.keywordsPlaneación Estratégicaspa
dc.subject.keywordsVentaja Competitivaspa
dc.description.abstractenglishEficacia S.A. is a company in the BPO / Outsourcing sector that has 35 years in the market, its economic activity is framed in the provision of services, specializing in the development of business solutions in marketing and promotion, sales and service, production and logistics, talent human, cleaning and maintenance of facilities. Eficacia S.A. is a large company, with approximately 1800 direct employees and 60,000 on mission for the year 2018, has a solid structure and has integrated most of the processes within its facilities. With such a changing external environment and threatened by the aggressive competition of administration fees of national and international companies, Eficacia S.A. it requires an analysis that allows you to know your current environment and in the short term the possibility of building the necessary strategies to achieve the future that the company requires; and in this way position itself as a sustainable company that grows and lasts in the sector. In 2010, a study carried out by the Inter-American Development Bank (IDB) and the then Proexport -now ProColombia- assessed the countrys competitive advantages in service outsourcing and highlighted it as a leader in Latin America. That same year, the Indian research firm Tholons recognized its progress in the export of offshoring services. Since 2012, the country has been ranked among the 30 largest global destinations in the sector, according to the US consultancy Gartner, and this year the Global Cities Index, prepared by A.T. Kearney, classified three Colombian cities among the 125 of its ranking that ponders aspects such as business activity, human capital, information exchange, cultural experience and political commitment. (Quesep, 2015), indicates that "Colombia has found in the last five years a place in the international map of outsourcing and the relocation of services and begins to become a player that gains reputation". Thanks to the approach of the current environment of the organization, it will be possible to determine how the company Eficacia SA, has implemented strategies in the past and based on the current situation of the company, to propose possible visions that allow to choose the best alternative, to direct a strategy that determine the route to reach the best future scenario, decreasing the risks that may impact the desirable projection. To achieve this project, the study of the companys environment was carried out through the analysis and application of the Theory of the Five Competitive Forces of Michael Porter; of current threats and opportunities thanks to the DOFA, POAM and MPC Matrices; allowing us to conclude with the identification and selection of strategic marketing tools that influence the BPO / Outsourcing sector in Colombia. Clearly, the improvement proposals presented are not independent of one another, on the contrary, a synergy between them is achieved. In the analysis of the most relevant weaknesses of the organization, we find the opportunity in the implementation of a robust technological system that allows you to know and apply the megatrends in terms of selection, training, supply, payroll and special services, improvement in internal processes of management and service, marked opportunities in customer care, application and development of commercial techniques, among others. With the suggested strategic tools we can quantify the possible benefits that the company will obtain with the implementation of the proposal, allowing the organization to meet the primary objectives: sustainability and improvement in its internal processes, reflected in the increase in profitability allowing a solid positioning of the brand, optimization of the level of sales and reduction in risk by the behavior of competitors.spa
dc.subject.categoryGerencia Estratégica de Mercadeospa
dc.rights.accesRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa


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