Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/33144
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCaycedo Lozano, Liliana-
dc.creatorVargas Hernández, Jeannette-
dc.date2015-05-14-
dc.date.accessioned2020-04-08T22:24:00Z-
dc.date.available2020-04-08T22:24:00Z-
dc.identifierhttps://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/nova/article/view/1062-
dc.identifier10.22490/24629448.1062-
dc.identifier.urihttps://repository.unad.edu.co/handle/10596/33144-
dc.descriptionThere areconcepts that we daily use, as the act of measure, and perhaps, for that reason, our educational  system gives to that act day to day the act responsibility of its practice and experimentation. However, it is clear that in the higher education one hardly can work in the formalization of the “measurement” concept without have before created the space for the analysis and experimentation of the measurement process of some magnitudes. In order to improve this behavior we are here proposing to carry out previous workshop to take into account the above mentioned problem need and make a direct application to the Chemistry possible.en-US
dc.descriptionExisten conceptos que se emplean cotidianamente, como es el de «medir»; tal vez, por ello, el sistema educativo tangencialmente delega a dicha cotidianidad la responsabilidad de la práctica y experimentación. Sin embargo, se evidencia que en la educación universitaria difícilmente se puede trabajar en la formalización del concepto “medir” sin antes haber generado los espacios para experimentar y analizar los procesos de medición de algunas magnitudes. Es por ello que se plantea una propuesta de talleres previos que tengan en cuenta esa necesidad y posibiliten una aplicación directa a la química.es-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherUniversidad Colegio Mayor de Cundinamarcaes-ES
dc.relationhttps://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/nova/article/view/1062/1056-
dc.rightsDerechos de autor 2003 NOVA Publicación en Ciencias Biomédicases-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourceNOVA Biomedical Sciences Journal; Vol. 1 No. 1 (2003); 104-111en-US
dc.sourceNova; Vol. 1 Núm. 1 (2003); 104-111es-ES
dc.sourceNOVA Ciências Biomédicas Publicação; v. 1 n. 1 (2003); 104-111pt-BR
dc.source2462-9448-
dc.source1794-2470-
dc.subjectPedagogic processen-US
dc.subjectmensuration of magnitudes.en-US
dc.subjectProceso pedagógicoes-ES
dc.subjectmedición de magnitudes.es-ES
dc.titleA proposal with students of Bacteriology: How to approach the process of measuring magnitudes experimentally?en-US
dc.titleUna propuesta con estudiantes de Bacteriología: ¿Cómo abordar el proceso de medir magnitudes experimentalmente?es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeacademicGuideen-US
dc.typeacademicGuidees-ES
dc.typeacademicGuidept-BR
Appears in Collections:Revista Nova

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.