Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repository.unad.edu.co/handle/10596/51874
Title: | Perceptions and feelings of participants in a coaching process about interpersonal relationships based on the EICPbe© Percepciones y sentimientos de los participantes en un proceso de coaching sobre relaciones interpersonales con fundamento en EICPbe© |
metadata.dc.creator: | Bustos Ruiz, Jhon Fredy Chala Trujillo, Mabel Goretty Rojas Angarita, Adriana María Martínez Santis, Tatiana Enriquez Negrete, David Javier Arias García, Blanca Delia Elizarrarás Ríos, María Arantxa Moya Ortiz, Carlos Julio |
Keywords: | Coaching;Rrelaciones interpersonales;Emociones;Percepciones;EICPbe©;Coaching;Interpersonal relationships;Emotions;Perceptions;EICPbe© |
Publisher: | Universidad Nacional Abierta y a Distancia, UNAD |
metadata.dc.relation: | https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/wp/article/view/5927/5641 |
metadata.dc.format.*: | application/pdf |
metadata.dc.type: | info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
Description: | This document reports the findings related to the perceptions, feelings and emotions of the participants in a coaching process from the Evidence-based Integrative Approach to Coaching and Psychology (EICPbe ©). A coaching process that gave benefits to 34 university students from different institutions in Colombia, Mexico and Chile. This study was carried out during 2020 and 2021 following the route established in the Interpersonal Relations Intervention-Research Protocol based on the EICPbe ©.
The findings show, from the qualitative point of view, the relevance of the proposed coaching process to improve the participants interpersonal relationships and gave evidence that the coaching process facilitates the identification of opportunities for improvement of interpersonal relationships by the coachees, observing also how perceptions, feelings and emotions gradually changed thanks to the eight sessions that made the process up. Este documento reporta los hallazgos relacionados con las percepciones, sentimientos y emociones de los participantes en un proceso de coaching desde el Enfoque Integrativo de Coaching y Psicología basado en evidencia (EICPbe©). Un proceso de coaching que benefició a 34 estudiantes universitarios de diferentes instituciones en Colombia, México y Chile. Este se realizó durante 2020 y 2021 siguiendo la ruta establecida en el Protocolo de intervención-investigación en relaciones interpersonales fundamentado en el EICPbe©. Los hallazgos dejan ver, desde lo cualitativo, la pertinencia del proceso de coaching propuesto para mejorar las relaciones interpersonales de los participante, así como que el proceso de coaching facilita la identificación de oportunidades de mejora de las relaciones interpersonales por parte de los coachees, observando también cómo las percepciones, sentimientos y emociones van cambiando paulatinamente a lo largo de las ocho sesiones que configuran el proceso. |
metadata.dc.source: | Documentos de Trabajo ECSAH; 2020 |
URI: | https://repository.unad.edu.co/handle/10596/51874 |
Other Identifiers: | https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/wp/article/view/5927 |
Appears in Collections: | Documentos de trabajo ECSAH |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.