Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/51895
Title: Perceptions And Feelings Of Participants In A Coaching Process About Interpersonal Relationships Based On The Eicpbe
Percepciones Y Sentimientos De Los Participantes En Un Proceso De Coaching Sobre Relaciones Interpersonales Con Fundamento En Eicpbe©
metadata.dc.creator: Bustos Ruiz, Jhon Fredy
Chala Trujillo, Mabel Goretty
Rojas Angarita, Adriana María
Martínez Santis , Tatiana
Enriquez Negrete, David Javier
Arias García, Blanca Delia
Elizarrarás Rios, María Arantxa
Moya Ortiz, Carlos Julio
Keywords: Coaching;Relaciones interpersonales;Emociones;Percepciones;EICPbe©.;Coaching;Interpersonal relationships;Emotions;Perceptions;EICPbe©
Publisher: Universidad Nacional Abierta y a Distancia, UNAD
metadata.dc.relation: https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/wp/article/view/6067/5741
metadata.dc.format.*: application/pdf
metadata.dc.type: info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
Description: This document reports the findings related to the perceptions, feelings and emotions of the participants in a coaching process from the Evidence-based Integrative Approach to Coaching and Psychology (EICPbe ©). A coaching process that gave benefits to 34 university students from different institutions in Colombia, Mexico and Chile. This study was carried out during 2020 and 2021 following the route established in the Interpersonal Relations Intervention-Research Protocol based on the EICPbe ©. The findings show, from the qualitative point of view, the relevance of the proposed coaching process to improve  the participants interpersonal relationships and gave evidence that the coaching process facilitates  the identification of opportunities for improvement of interpersonal relationships by the coachees, observing also how perceptions, feelings and emotions gradually changed thanks to the eight sessions that made the process up.
Este documento reporta los hallazgos relacionados con las percepciones, sentimientos y emociones de los participantes en un proceso de coaching desde el Enfoque Integrativo de Coaching y Psicología basado en evidencia (EICPbe©). Un proceso de coaching que benefició a 34 estudiantes universitarios de diferentes instituciones en Colombia, México y Chile. Este se realizó durante 2020 y 2021 siguiendo la ruta establecida en el Protocolo de intervención-investigación en relaciones interpersonales fundamentado en el EICPbe©. Los hallazgos dejan ver, desde lo cualitativo, la pertinencia del proceso de coaching propuesto para mejorar las relaciones interpersonales de los participante, así como que el proceso de coaching facilita la identificación de oportunidades de mejora de las relaciones interpersonales por parte de los coachees, observando también cómo las percepciones, sentimientos y emociones van cambiando paulatinamente a lo largo de las ocho sesiones que configuran el proceso.
metadata.dc.source: Documentos de Trabajo ECSAH; 2021
URI: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/51895
Other Identifiers: https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/wp/article/view/6067
Appears in Collections:Documentos de trabajo ECSAH

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.