Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/53576
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHurtado, Henry
dc.coverage.spatialcead_-_josé_acevedo_y_gómez
dc.creatorCabiativa Villamil, Andrea
dc.creatorGarzón Martínez, Adriana Janneth
dc.creatorRodríguez, Anyi Viviana
dc.creatorHuertas González, Cesar Augusto
dc.creatorMeneses Molina, Mallory Yulieth
dc.date.accessioned2022-12-19T02:43:17Z
dc.date.available2022-12-19T02:43:17Z
dc.date.created2022-12-14
dc.identifier.urihttps://repository.unad.edu.co/handle/10596/53576
dc.description.abstractEn el ámbito corporativo y social el concepto de responsabilidad social ha venido tomando fuerza en medio de una sociedad un poco más empática tanto con el medio ambiente como por la sociedad en general, logrando contemplar entre las políticas prima la protección de los derechos humanos, bienestar para los empleados, entre otros que logran fortalecer el término y lograr estar a nivel de los parámetros establecidos por los gobiernos y por la sociedad. Por lo que el objetivo principal del estudio es analizar el nivel de aplicación de la responsabilidad social empresarial en la microempresa ANTARES BLUE OFICIAL basados en las fases fundamentales de la norma ISO 26000. En la metodología, el tipo de investigación es cualitativo, se usa una muestra de 5 personas que trabajan en la empresa de artesanías Antares Blue, la finalidad es analizar si la empresa cumple o usa las normas 26001 a través del método de la entrevista, que contiene preguntas con opción múltiple, y preguntas abiertas. Los productos que se esperan obtener en la investigación será información detallada del estado de la empresa en el tema de RSE, por consiguiente, obtener un plan de mejoramiento, que ayudará a la microempresa a tomar las respectivas estrategias, para que pueda ser más competitiva dentro del mercado.
dc.formatpdf
dc.titleAnálisis de responsabilidad social en Antares Blue Oficial
dc.typeDiplomado de profundización para grado
dc.subject.keywordsCuidado
dc.subject.keywordsEntorno
dc.subject.keywordsGobierno
dc.subject.keywordsLabor social
dc.subject.keywordsSociedad
dc.description.abstractenglishIn the corporate and social field, the concept of social responsibility has been gaining strength in the midst of a society that is a little more empathetic both with the environment and with society in general, managing to contemplate within the policies of corporate social responsibility the protection of human rights, welfare for employees, among others that manage to strengthen the term and manage to be at the level of the parameters established by governments and by society. Therefore, the main objective of the research is to analyze the level of application of corporate social responsibility in the ANTARES BLUE OFFICIAL microenterprise based on the fundamental subjects of the ISO 26000 standard. In the methodology, is qualitative, a sample of 5 people who work in the Antares Blue crafts company is used, the purpose is to analyze if the company complies or uses the 26001 standards through the interview method, which Contains multiple choice questions and open questions. The products that are expected to be obtained in the investigation will be detailed information on the state of the company on the subject of CSR, therefore obtaining an improvement plan, which will help the microenterprise to take the respective strategies, so that it can be more competitive within the market.
dc.subject.categoryAdministración de empresas
Appears in Collections:Diplomado en Gerencia Estratégica y Responsabilidad Social Empresarial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mymenesesmo.pdf1.75 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.