Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/54978
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMuñoz Londoño, Yeison ; Univsersidad Nacional Abierta y a Distancia-
dc.creatorTriana Ortiz, Karla Nathalia; Universidad Nacional Abierta y a Distancia-
dc.creatorDomínguez Bonilla, Sandra Johana; Universidad Nacional Abierta y a Distancia-
dc.creatorPérez, Carlos Andrés; Univsersidad Nacional Abierta y a Distancia-
dc.date2022-11-04-
dc.date.accessioned2023-04-18T21:01:27Z-
dc.date.available2023-04-18T21:01:27Z-
dc.identifierhttps://libros.unad.edu.co/index.php/selloeditorial/catalog/book/189-
dc.identifier978-958-651-897-0-
dc.identifier.urihttps://repository.unad.edu.co/handle/10596/54978-
dc.descriptionHuman capital is one of the drivers of competitiveness; therefore, business education is a key factor on the path towards collective prosperity. The more qualified the country’s population, the more businesses can provide more timely and innovative answers to a demanding global market with a high degree of uncertainty. In this context, the authors aim to contribute to innovation through training tools for entrepreneurship. The authors’ concern arises from the characterization of entrepreneurs from the university community of the Central Zone Bogotá-Cundinamarca (ZCBC for its Spanish acronym) of UNAD (it is the Spanish acronym for Universidad Nacional Abierta y a Distancia). Therefore, they develop innovative pedagogical resources that coordinate theoretical references in entrepreneurship, such as the Entrepreneurship Pipeline implemented by the GEM (Global Entrepreneurship Monitor) and are also involved in the development of technological tools that enable the use of virtual education’s benefits.en-US
dc.descriptionEl capital humano es uno de los impulsores de la competitividad; en este sentido la educación empresarial es un factor clave en la ruta hacia la prosperidad colectiva. En la medida en que el país cuenta con una población más capacitada, las empresas pue-den dar respuestas más oportunas e innovadoras a un mercado global exigente y con un alto grado de incertidumbre. En este contexto, la pretensión de los autores es aportar a la innovación en herramientas de formación para el emprendimiento. La inquietud de los autores nace de la caracterización de los emprendedores de la comunidad universitaria de la Zona Centro Bogotá Cundinamarca de la UNAD, desarrollando recursos pedagógicos innovadores que articulen referentes teóricos en materia de emprendimiento, como es la Tubería Empresarial implementada por el GEM (Global Entrepreneurship Monitor); al desarrollo de herramientas tecnológicas que faciliten el aprovechamiento de las bondades de la educación virtual.es-ES
dc.descriptionO capital humano é um dos impulsionadores da competitividade; neste sentido, a educação empresarial é um fator chave no caminho para a prosperidade coletiva. Na medida em que o país tem uma população mais capacitada, as empresas podem fornecer respostas mais oportunas e inovadoras a um mercado global exigente, com um alto grau de incerteza. Neste contexto, o objetivo dos autores é contribuir para a inovação em ferramentas de treinamento para o empreendedorismo. A preocupação dos autores nasce da caracterização dos empresários da comunidade universitária da Zona Centro Bogotá Cundinamarca da UNAD, desenvolvendo recursos pedagógicos inovadores que articulem referentes teóricos em matéria de empreendedorismo, como é a Tubulação Empresarial implementada pelo GEM (Global Entrepreneurship Monitor); ao desenvolvimento de ferramentas tecnológicas que facilitem o aproveitamento das bondades da educação virtual.pt-BR
dc.formatDigital (DA)-
dc.languagespa-
dc.publisherSello Editorial UNADen-US
dc.publisherSello Editorial UNADes-ES
dc.publisherSello Editorial UNADpt-BR
dc.relationhttps://libros.unad.edu.co/index.php/selloeditorial/catalog/view/189/174/2458-
dc.relationhttps://libros.unad.edu.co/index.php/selloeditorial/catalog/view/189/174/2602-
dc.relationhttps://libros.unad.edu.co/index.php/selloeditorial/catalog/view/189/174/2603-
dc.relationhttps://libros.unad.edu.co/index.php/selloeditorial/catalog/view/189/174/2604-
dc.relationhttps://libros.unad.edu.co/index.php/selloeditorial/catalog/view/189/174/2605-
dc.sourceSello Editorial UNAD;en-US
dc.sourceSello Editorial UNAD;es-ES
dc.sourceSello Editorial UNAD;pt-BR
dc.subjectactividad empresariales-ES
dc.subjectemprendimiento académicoes-ES
dc.subjectproceso empresariales-ES
dc.subjectdesarrollo del clientees-ES
dc.subjectdesarrollo ágiles-ES
dc.subjectdiagnóstico población emprendedoraes-ES
dc.subjecttasa de actividad emprendedoraes-ES
dc.subjectdesarrollo tecnológicoes-ES
dc.subjecte-learninges-ES
dc.subjectbussness model canvasen-US
dc.subjectlean startupen-US
dc.subjectlean manufacturingen-US
dc.subjectdesign thinkingen-US
dc.subjectAcademic entrepreneurshipen-US
dc.subjectbusiness processen-US
dc.subjectcustomer developmenten-US
dc.subjectentrepreneurial populationen-US
dc.subjectempreendedorismo acadêmicopt-BR
dc.subjectprocesso empreendedorpt-BR
dc.subjectdesenvolvimento de clientespt-BR
dc.subjectpopulação empreendedorapt-BR
dc.titleThe University as a Promoter of Entrepreneurial Development, the UNAD ZCBC Case0
dc.titleLa Universidad como gestora del desarrollo emprendedor, caso UNAD ZCBC0
dc.titleA Universidade como gerente de desenvolvimento empresarial, caso UNAD ZCBC0
dc.titleLa Universidad como gestora del desarrollo emprendedor, caso UNAD ZCBC1
dc.titleLa Universidad como gestora del desarrollo emprendedor, caso UNAD ZCBC2
dc.typeLibroes-ES
dc.typeTextoes-ES
Appears in Collections:Libros

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.