Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/6323
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPalomino Leiva, Martha Liliana-
dc.coverage.spatialccav_-_dosquebradasspa
dc.creatorArroyave Grisales, Ilda Marcela-
dc.date.accessioned2016-05-12T22:57:51Z-
dc.date.available2016-05-12T22:57:51Z-
dc.date.created2016-05-12-
dc.identifier.urihttps://repository.unad.edu.co/handle/10596/6323-
dc.descriptionTablasspa
dc.description.abstractEsta investigación tuvo como propósito indagar las producciones subjetivas de los niños y niñas en torno a la prosocialidad manifiesta en la vida cotidiana y en el ámbito escolar, bajo un enfoque mixto recurrente a partir de un estudio de caso múltiple. Participaron de 24 niños y niñas entre 8 y 9 años de edad . El método de análisis fue descriptivo, estadístico y narrativo, donde se conocieron las significaciones y construcción subjetivas de los niños y niñas frente a la prosocialidad y su relación con el contexto.spa
dc.formatpdfspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Nacional Abierta y a Distancia UNADspa
dc.sourceinstname:Universidad Nacional Abierta y a Distanciaspa
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional de la Universidad Nacional Abierta y a Distanciaspa
dc.titleProsocialidad y producciones subjetivas en niños y niñas de tercer grado de una institución publica de la ciudad de Pereiraspa
dc.typeProyecto de investigaciónspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.subject.keywordsCompetenciasspa
dc.description.abstractenglishThis project aims to investigate the subjective productions of children around prosociality manifested in everyday life and in schools, by qualitative methodology and multiple case study type. The data collection techniques were dialogic individual interviews and observation of work in group of 4 children where the four techniques designed by Sorín (2004) were applied: word association linked to prosociality, baby pictures, art candies and distribution of 3 for 4 with some modifications adjusted to the context; for recording information and observation protocols were used conversation. The analysis method was descriptive and narrative, where the meanings and subjective construction of children met against prosociality and its relation to the context.spa
dc.subject.categoryPsicologíaspa
dc.subject.categoryCulturaspa
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionspa
dc.type.spaTrabajo de gradospa
dc.rights.accesRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
Appears in Collections:Psicología

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24372891.pdfInforme Trabajo de Grado1.59 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.