Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/33144
Title: A proposal with students of Bacteriology: How to approach the process of measuring magnitudes experimentally?
Una propuesta con estudiantes de Bacteriología: ¿Cómo abordar el proceso de medir magnitudes experimentalmente?
metadata.dc.creator: Caycedo Lozano, Liliana
Vargas Hernández, Jeannette
Keywords: Pedagogic process;mensuration of magnitudes.;Proceso pedagógico;medición de magnitudes.
Publisher: Universidad Colegio Mayor de Cundinamarca
metadata.dc.relation: https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/nova/article/view/1062/1056
metadata.dc.format.*: application/pdf
metadata.dc.type: info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
academicGuide
academicGuide
academicGuide
Description: There areconcepts that we daily use, as the act of measure, and perhaps, for that reason, our educational  system gives to that act day to day the act responsibility of its practice and experimentation. However, it is clear that in the higher education one hardly can work in the formalization of the “measurement” concept without have before created the space for the analysis and experimentation of the measurement process of some magnitudes. In order to improve this behavior we are here proposing to carry out previous workshop to take into account the above mentioned problem need and make a direct application to the Chemistry possible.
Existen conceptos que se emplean cotidianamente, como es el de «medir»; tal vez, por ello, el sistema educativo tangencialmente delega a dicha cotidianidad la responsabilidad de la práctica y experimentación. Sin embargo, se evidencia que en la educación universitaria difícilmente se puede trabajar en la formalización del concepto “medir” sin antes haber generado los espacios para experimentar y analizar los procesos de medición de algunas magnitudes. Es por ello que se plantea una propuesta de talleres previos que tengan en cuenta esa necesidad y posibiliten una aplicación directa a la química.
metadata.dc.source: NOVA Biomedical Sciences Journal; Vol. 1 No. 1 (2003); 104-111
Nova; Vol. 1 Núm. 1 (2003); 104-111
NOVA Ciências Biomédicas Publicação; v. 1 n. 1 (2003); 104-111
2462-9448
1794-2470
URI: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/33144
Other Identifiers: https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/nova/article/view/1062
10.22490/24629448.1062
Appears in Collections:Revista Nova

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.