Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/46595
Title: Vocational training networks: knowledge management, administration and entrepreneurship
Redes de formación profesional: gestión, administración y emprendimiento del conocimiento
metadata.dc.creator: Quiroz Campas , Celia Yaneth
Cruz García, Lirios
Keywords: Network;node;climate;group;entrepreneurship;administration;Red;nodo;clima;grupo;emprendimiento;administración
Publisher: Sello Editorial UNAD
metadata.dc.relation: https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/revista-estrategica-organizacio/article/view/4561/4549
https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/revista-estrategica-organizacio/article/view/4561/4393
https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/revista-estrategica-organizacio/article/view/4561/4567
metadata.dc.format.*: application/pdf
text/html
text/xml
metadata.dc.type: info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Description: Introduction: Based on this network model, the objective of this study is to establish, through discourse analysis, the relationships between input peripheries, incoming trans-peripheral nodes, peripheral centrals, central node, outgoing trans-peripheral node and output peripheries. Methodology: A qualitative exploratory study was carried out with in-depth interviews and discourse analysis of three participants in a professional training network. Results: The results show that innovation in the network is incipient and this implies the emergence of agents that, due to their management, innovation and entrepreneurship, turn out to be the only producers of knowledge that encourage students, practitioners or administrators, but do not receive any influence from them during the training and supervision of professional practices in companies that established collaboration agreements with the public university. Regarding the state of knowledge, the results of the present investigation were discussed.
Introducción: A partir de este modelo de red, el objetivo del presente estudio es establecer mediante análisis de discursos las relaciones entre periferias de entrada, nodos trans-periféricos entrantes, centrales periféricas, nodo central, nodo trans-periférico saliente y periferias de salida. Metodología: Se llevó a cabo un estudio exploratorio de corte cualitativo con entrevistas a profundidad y análisis del discurso de tres participantes en una red formativa profesional. Resultados: Los resultados muestran que la innovación en la red es incipiente y ello supone la emergencia de agentes que por su gestión, innovación y emprendimiento resultan ser los únicos productores de conocimiento que incentivan a estudiantes, practicantes o administrativos, pero no reciben influencia alguna de ellos durante la capacitación y supervisión de prácticas profesionales en las empresas que establecieron convenios de colaboración con la universidad pública. En referencia al estado del conocimiento los resultados de la presente investigación fueron discutidos. 
metadata.dc.source: Revista Estrategia Organizacional; Vol. 10 No. 1 (2021)
Revista Estrategia Organizacional; Vol. 10 Núm. 1 (2021)
Revista Estrategia Organizacional; v. 10 n. 1 (2021)
2539-2786
2339-3866
URI: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/46595
Other Identifiers: https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/revista-estrategica-organizacio/article/view/4561
10.22490/25392786.4561
Appears in Collections:Revista Estrategia Organizacional

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.