Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/51947
Title: ICT tools and Greek tragedy: Didactic reflections for acting initiation
Herramientas TIC y Tragedia Griega: Reflexiones didácticas para la iniciación actoral
metadata.dc.creator: Vargas, Luisa Fernanda
Keywords: Actor;acting;ICT;theater pedagogy;Greek tragedy;sociocultural theory;Actor;actuación;TIC;pedagogía teatral;tragedia griega;teoría sociocultural
Publisher: Sello editorial UNAD
metadata.dc.relation: https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/desbordes/article/view/5849/5788
https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/desbordes/article/view/5849/5591
metadata.dc.format.*: application/pdf
text/html
metadata.dc.type: info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Description: Developing psychophysical skills that prepare an actor for the stage in initial phases of training is a challenge for theatrical pedagogy. This article proposes from the sociocultural perspective of learning, from the didactic potential of Greek tragedy and from the ICT, technological integration in the classroom, a network that opens the way to new didactic possibilities of comprehension and technical appropriation for the beginner actor. It is expected that ICT integration will support the understanding of the origins of drama from the word, language, collaborative work and situated learning. In this way, supporting not only the theatrical classroom training but also the didactic interaction mediated by digital technology.
Desarrollar habilidades psicofísicas que disponen a un actor para la escena en etapas iniciales de formación, es un reto para la pedagogía teatral. El presente artículo plantea que desde la perspectiva sociocultural del aprendizaje, el potencial didáctico de la tragedia griega y las Tecnologías de la información y la comunicación (TIC), se busca la integración tecnológica en aula, un tejido que abre camino a nuevas posibilidades didácticas, de comprensión y apropiación técnica para el actor novato. Se espera que la integración TIC apoye la comprensión de los orígenes del drama desde la palabra, el lenguaje, el trabajo colaborativo y el aprendizaje situado; apoyando así no solo la formación teatral presencial, sino la interacción didáctica mediada por la tecnología digital.
metadata.dc.source: Desbordes; Vol. 12 No. 1 (2021); 94 - 115
Desbordes; Vol. 12 Núm. 1 (2021); 94 - 115
2539-4150
2027-5579
URI: https://repository.unad.edu.co/handle/10596/51947
Other Identifiers: https://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/desbordes/article/view/5849
10.22490/25394150.5849
Appears in Collections:Revista Desbordes

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.