Show simple item record

A proposal with students of Bacteriology: How to approach the process of measuring magnitudes experimentally?

dc.creatorCaycedo Lozano, Liliana
dc.creatorVargas Hernández, Jeannette
dc.date2015-05-14
dc.date.accessioned2019-11-08T21:25:11Z
dc.date.available2019-11-08T21:25:11Z
dc.identifierhttp://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/nova/article/view/1062
dc.identifier10.22490/24629448.1062
dc.identifier.urihttps://repository.unad.edu.co/handle/10596/30096
dc.descriptionThere areconcepts that we daily use, as the act of measure, and perhaps, for that reason, our educational  system gives to that act day to day the act responsibility of its practice and experimentation. However, it is clear that in the higher education one hardly can work in the formalization of the “measurement” concept without have before created the space for the analysis and experimentation of the measurement process of some magnitudes. In order to improve this behavior we are here proposing to carry out previous workshop to take into account the above mentioned problem need and make a direct application to the Chemistry possible.en-US
dc.descriptionExisten conceptos que se emplean cotidianamente, como es el de «medir»; tal vez, por ello, el sistema educativo tangencialmente delega a dicha cotidianidad la responsabilidad de la práctica y experimentación. Sin embargo, se evidencia que en la educación universitaria difícilmente se puede trabajar en la formalización del concepto “medir” sin antes haber generado los espacios para experimentar y analizar los procesos de medición de algunas magnitudes. Es por ello que se plantea una propuesta de talleres previos que tengan en cuenta esa necesidad y posibiliten una aplicación directa a la química.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Colegio Mayor de Cundinamarcaes-ES
dc.relationhttp://hemeroteca.unad.edu.co/index.php/nova/article/view/1062/1056
dc.relation/*ref*/Arce J, Castrillón G, Soto C. Geometría 6. Serie Actividad Matemática. 2a ed. Cali: Universidad del Valle, Facultad de Educación; 1992
dc.relation/*ref*/Brown Le May B. Química: La ciencia central. 7a ed. 1990.
dc.relation/*ref*/Cambell, N. Medición. En: Newman J compilador. Sigma: El mundo de la matemática. Vol. 5 Barcelona: Grijalbo; 1969. p. 186-201.
dc.relation/*ref*/Chamorro M, Belmonte J. El problema de la medida. Editorial Síntesis; 1991.
dc.relation/*ref*/Chevallard Y. La transcripción didáctica del saber sabio al saber enseñado. Grenoble: Editorial Savvages; 1985.
dc.relation/*ref*/Malone L. Introducción a la Química. 1993.
dc.rightsCopyright (c) 2003 NOVA Publicación en Ciencias Biomédicases-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourceNOVA Biomedical Sciences Journal; Vol. 1, Núm. 1 (2003); 104-111en-US
dc.sourceNova; Vol. 1, Núm. 1 (2003); 104-111es-ES
dc.sourceNOVA Ciências Biomédicas Publicação; Vol. 1, Núm. 1 (2003); 104-111pt-BR
dc.source2462-9448
dc.source1794-2470
dc.subjectPedagogic process; mensuration of magnitudes.en-US
dc.subjectProceso pedagógico; medición de magnitudes.es-ES
dc.titleA proposal with students of Bacteriology: How to approach the process of measuring magnitudes experimentally?en-US
dc.titleUna propuesta con estudiantes de Bacteriología: ¿Cómo abordar el proceso de medir magnitudes experimentalmente?es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeacademicGuideen-US
dc.typeacademicGuidees-ES
dc.typeacademicGuidept-BR


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record