Mostrar el registro sencillo del ítem
Methodologies and strategies applied to the teaching of english as a foreign language in elementary students: case studies in some Bucaramanga metropolitan area schools.
dc.contributor.advisor | Munera Mora, Claudia Patricia | |
dc.coverage.spatial | cead_-_bucaramanga | spa |
dc.creator | Ramos Rodríguez, Luz Elena | |
dc.creator | Toloza Blanco, Leidy Tatiana | |
dc.date.accessioned | 2018-11-14T15:28:07Z | |
dc.date.available | 2018-11-14T15:28:07Z | |
dc.date.created | 2018-10-25 | |
dc.identifier.uri | https://repository.unad.edu.co/handle/10596/21466 | |
dc.description | Photos normal high school of piedecuesta, photos Aspaen Gymnasium Cantillana, photos bilingual school Yikanda, photo survey format, photos surveys applied in the public sector, surveys applied in the private sector. | spa |
dc.description.abstract | El aprendizaje de una lengua extranjera, especialmente el inglés, ha sido uno de los desafíos de las instituciones educativas oficiales en Colombia, ya que hemos visto el bajo rendimiento académico en esta área, así como la falta de nuevas estrategias para la enseñanza aplicadas en el aula, dando como resultado la poca motivación de los alumnos para aprender y mejorar. Por lo tanto, este proyecto se desarrolló con el objetivo principal de investigar metodologías y estrategias para la enseñanza de un idioma extranjero, aplicadas en escuelas educativas privadas y en aquellas escuelas públicas donde se llevan a cabo procesos exitosos de enseñanza de inglés desde una edad temprana. Para este propósito, la pregunta de investigación que se hizo fue: ¡Qué metodologías y estrategias innovadoras serían necesarias para comenzar a enseñar inglés como lengua extranjera en las escuelas primarias, tomando como ejemplos los procesos de enseñanza del L2 de las escuelas avanzadas? La pregunta de investigación se respondió a través de la observación de las clases de inglés y entrevistas realizadas a los profesores del área de inglés de 6 escuelas privadas y públicas. Los resultados indicaron la importancia de preparar al maestro a nivel profesional para aplicar diferentes metodologías y estrategias en el aula, teniendo en cuenta el contexto sociocultural de los estudiantes y los recursos utilizados por las escuelas, así como el apoyo proporcionado por los padres de Los alumnos en su aprendizaje. | spa |
dc.format | spa | |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.publisher | Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD | spa |
dc.title | Methodologies and strategies applied to the teaching of english as a foreign language in elementary students: case studies in some Bucaramanga metropolitan area schools. | spa |
dc.type | Proyecto de investigación | spa |
dc.subject.keywords | methodologies, strategies, process learning, foreign language. | spa |
dc.description.abstractenglish | The learning of a foreign language, especially the English language, has been one of the challenges of the official educational institutions in Colombia, since we have seen the low academic performance in this area, as well as the lack of new strategies for teaching applied in the classroom, resulting in this way the little motivation of students to learn and improve. Therefore, this project was developed with the main objective of investigating methodologies and strategies for teaching a foreign language, applied in private educational schools and in those public schools where successful processes are carried out of teaching English from an early age. For this purpose, the asked research question which was: What methodologies and innovative strategies would be necessary to start teaching English as a foreign language in Elementary schools, taking as examples the teaching processes of the L2 of advanced schools? The research question was answered through observation of English classes and interviews conducted to the teachers of the English area of 6 private and public schools. The results indicated the importance of preparing the teacher at a professional level to apply different methodologies and strategies in the classroom, considering the socio-cultural context of the students and the resources used by the schools, as well as the support provided by the parents of the students in their learning. | spa |
dc.subject.category | Educación, pedagogía, metodologías de enseñanza | spa |
dc.rights.accesRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.acceso | Abierto (Texto Completo) | spa |