Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorSuárez Alomia, Edner
dc.coverage.spatialcead_-_ocaña
dc.creatorGutiérrez de Piñerez Amaya, Mildred
dc.date.accessioned2021-05-24T22:25:54Z
dc.date.available2021-05-24T22:25:54Z
dc.date.created2021-05-24
dc.identifier.urihttps://repository.unad.edu.co/handle/10596/40919
dc.description.abstractEste Proyecto de investigación se centró en documentar la importancia de las imágenes en el aprendizaje, especialmente, en la adquisición de un Segundo idioma. Estas imágenes se convierten en un material educativo más fácil de compartir y de entender, fortaleciendo la lectura crítica del estudiante (Ai Lin, 2020) y reemplazando largas guías de trabajo por imágenes de textos, fotos/dibujos o la combinación de ambos correspondiente a los temas. Este material puede ser elaborado por el docente o escogido de innumerables sitios en Internet. Esta investigación busca documentar la importancia del Aprendizaje Basado en Imágenes según los estilos de aprendizaje de los estudiantes, la comprensión lectora para guiar a los estudiantes a leer y a entender un tema desde una imagen, ya que una imagen atractivamente diseñada se convierte en un material de enseñanza universal porque puede ser usado por una mayor cantidad de docentes y estudiantes. Este Proyecto de investigación fue desarrollado mediante la metodología documentaria, es decir, la recopilación de información bibliográfica relevante acerca del aprendizaje por imágenes. Las referencias bibliográficas fueron encontradas en documentos indexados, libros, y revistas de la Biblioteca de la Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD.
dc.formatpdf
dc.titleThe use of images for teaching English topics facilitates a fast and effective learning of English topics of the students who attend to the synchronous meetings by WhatsApp during the Covid19 pandemic in 2020-2021
dc.typeProyecto de investigación
dc.subject.keywordsEnglish
dc.subject.keywordsICT
dc.subject.keywordsLearning
dc.subject.keywordsPandemic
dc.subject.keywordsTopics
dc.description.abstractenglishThis research documented how an image becomes a learning resource that facilitates fast and effective learning of English topics especially in students attending synchronous WhatsApp meetings. In this way, the present research project is a data collection obtained from several previous serious and formal investigations found through Universidad Nacional Abierta y a Distancia-UNAD library and other reliable sources such as blogs, articles written by scholars on the subject., which gives this project a qualitative approach. The objective of this research was to describe some aspects related to the design of images for learning purposes, being necessary to address student characteristics such as learning styles, age, and also how to design this teaching resource. For the design of an image for learning purposes or image-based learning, so-called by the researcher, since no previous research with that name was found, it must start with the intention of the teacher is wanting to achieve a learning objective by offering the student a more creative strategy that allows the student to understand a topic, analyzing the information given in a simpler form than that of a long text. The organization and order of the information are fundamental to facilitate understanding. The studies referenced in this research show a positive result in the sense that images as a teaching resource facilitate fast and effective learning of English topics, regardless of the medium used to communicate.
dc.subject.categoryLicenciatura en Inglés como Lengua Extranjera – LILE


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem