• español
    • English
    • français
    • português
A+A-
  • English 
    • español
    • English
    • français
    • português
    • Usage guides
      • Guidelines for the advisor work direcor
      • Guidelines for the student who loads degree work
      • APA 7 Edition Standards
    • Users
    View Item 
    •   National Open and Distance University UNAD
    • Producción Científica
    • Trabajos de Grado - Pregrado
    • Escuela de Ciencias de la Educación
    • Profesional
    • Licenciatura en Inglés como Lengua Extranjera - LILE
    • View Item
    •   National Open and Distance University UNAD
    • Producción Científica
    • Trabajos de Grado - Pregrado
    • Escuela de Ciencias de la Educación
    • Profesional
    • Licenciatura en Inglés como Lengua Extranjera - LILE
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The learning of a foreign language (English) within the framework of walking nasa time, multiple intelligences and the community educational project PEC

    Thumbnail
    View/Open
    jvulabarrym.pdf (789.9Kb)
    Cartilla.pdf (7.257Mb)
    Share
    Date
    2022-05-28
    Author
    Ulabarry Medina, Jenny Viviana
    Advisor
    Suàrez Alomia, Edner

    Citación

           
    TY - GEN T1 - The learning of a foreign language (English) within the framework of walking nasa time, multiple intelligences and the community educational project PEC AU - Ulabarry Medina, Jenny Viviana Y1 - 2022-05-28 UR - https://repository.unad.edu.co/handle/10596/49097 AB - Figure 1 Sun Walking Source: Viluche 2019 - Figure 2 Moon Walking Source: Education Knitting Çxhab Wala Kiwe - Figure 3: Booklet`s teaching - learning unitsTable 1: Some moon`s general characteristics according to Walking Nasa Moon - Table 2: Relationship between the PEC`s nucleus and the Multiples intelligences - Table 3: Description of the Booklet`s teaching - learning units - Table 4: Relationship activities of each moon phase, PEC`s nucleus and Multiple Intelligences - ER - @misc{10596_49097, author = {Ulabarry Medina Jenny Viviana}, title = {The learning of a foreign language (English) within the framework of walking nasa time, multiple intelligences and the community educational project PEC}, year = {2022-05-28}, abstract = {Figure 1 Sun Walking Source: Viluche 2019 - Figure 2 Moon Walking Source: Education Knitting Çxhab Wala Kiwe - Figure 3: Booklet`s teaching - learning unitsTable 1: Some moon`s general characteristics according to Walking Nasa Moon - Table 2: Relationship between the PEC`s nucleus and the Multiples intelligences - Table 3: Description of the Booklet`s teaching - learning units - Table 4: Relationship activities of each moon phase, PEC`s nucleus and Multiple Intelligences -}, url = {https://repository.unad.edu.co/handle/10596/49097} }RT Generic T1 The learning of a foreign language (English) within the framework of walking nasa time, multiple intelligences and the community educational project PEC A1 Ulabarry Medina, Jenny Viviana YR 2022-05-28 LK https://repository.unad.edu.co/handle/10596/49097 AB Figure 1 Sun Walking Source: Viluche 2019 - Figure 2 Moon Walking Source: Education Knitting Çxhab Wala Kiwe - Figure 3: Booklet`s teaching - learning unitsTable 1: Some moon`s general characteristics according to Walking Nasa Moon - Table 2: Relationship between the PEC`s nucleus and the Multiples intelligences - Table 3: Description of the Booklet`s teaching - learning units - Table 4: Relationship activities of each moon phase, PEC`s nucleus and Multiple Intelligences - OL Spanish (121)
    Bibliographic managers
    Refworks
    Zotero
    BibTeX
    CiteULike
    Keywords
    Cultura, Educaciòn Indìgena, Inglès, Language, Nasa Yuwe.
    Regional / Country coverage
    ceres_-_santander_de_quilichao
    Metadata
    Show full item record
    PDF Document
    Description of the content
    El aprendizaje de una lengua extranjera (Inglès) en el marco del Andar en el tiempo Nasa, inteligencias mùltiples y el Proyecto Educativo Comunitario PEC; visibiliza que la dinàmica que establece el Andar en el tiempo Nasa; determina los escenarios, tiempos y accionar pedagògico de la cultura indigena Nasa, razòn por la cual los elementos mencionados anteriomente estàn sujetos al recorrido de la luna, estableciendo diferentes etapas con actividades propias de cada una. Actividades que en sì mismas, orientan o pemiten establecer la exploraciòn de las inteligencias mùltiples en funciòn a su vez, del objetivo que tiene cada nùcleo del Proyecto Educativo Comunitario PEC. En consecuencia, estas conexiones permiten abrir un àbanico de estrategias didàcticas para abordar el aprendizaje de una lengua extranjera (Inglès) teniendo como punto de referencia topics de acuerdo a los requerimientos del PEC, requerimientos que se asocian al Plan de Vida del territorio y cuya formaciòn reconoce y exige el equilibrio del conocimiento propio y universal. Para efectos de esta monografìa, se presenta una cartilla que establece la relaciòn entre los elementos ya mencionados al rededor del Topic denominado el Tul, diseñado para niños de grado cuarto de primaria de la Insttuciòn Educativa Natalà, territorio ancestral de San Francisco Am Yu`Kiwe de Toribìo de Cauca, Colombia.
    Format
    pdf
    Type of digital resource
    Monografia
    Content relationship
    Licenciatura en Inglés como Lengua Extranjera – LILE
    URI
    https://repository.unad.edu.co/handle/10596/49097
    Collections
    • Licenciatura en Inglés como Lengua Extranjera - LILE [99]
    Usage guidesNormativityGuidelines for the advisor work direcorGuidelines for the student who loads degree workAPA 7 Edition Standards

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

    Indexed by:

    logos isopreadGreat Work to PlaceIcontec - Great Work to Place

    Línea anticorrupción: 601-3443700 ext. 1544

    En Bogotá D.C. (Colombia) Teléfono: 601-375 9500 - Línea gratuita nacional: 01 8000 115223

    Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional

    Universidad Nacional Abierta y a Distancia UNAD de Colombia - © Copyright UNAD 2022

    Síguenos en: